Benchmark waardepropositie van Birmingham voor het aantrekken van shared services centers

Marketing Birmingham


Opdracht

Wat zijn de sterke en zwakke punten van Birmingham voor het aantrekken van shared services centers en hoe kunnen de behoeften van relevante bedrijven en het aanbod van Birmingham optimaal worden gecombineerd?

Kern van het project

Het uitvoeren van een diepgaande benchmark van Birmingham versus concurrerende locaties in het Verenigd Koninkrijk en op het Europese continent, het in kaart brengen van de behoeften van relevante bedrijven en het opstellen van waardeproposities van Birmingham voor specifieke doelgroepen.

Methode

Buck Consultants International heeft allereerst een benchmark uitgevoerd waarin Birmingham is vergeleken met tien concurrerende locaties in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten. De benchmark is uitgevoerd op basis van praktijkcases en een gedetailleerde set aan relevante kosten-, kwaliteit van de bedrijfsomgeving en risicofactoren.

Interviews zijn uitgevoerd met relevante bedrijven in de doelgroepen om in kaart te brengen welke locatiefactoren voor deze bedrijven belangrijk zijn in de keuze van de locatie voor een nieuw shared services centra. Ook is via deze interviews de perceptie van Birmingham als mogelijke vestigingslocatie in kaart gebracht.

Buck Consultants International heeft vervolgens op basis van haar ervaring in het begeleiden van bedrijven in de locatiekeuze voor dit vestigingstype een aantal waardeproposities opgesteld voor specifieke doelgroepen (bijvoorbeeld de financiële sector, de legal sector, etc.).

Resultaten

Birmingham heeft de bevindingen van BCI-studie in haar strategie opgenomen en voert deze nu uit in de praktijk van het aantrekken van buitenlandse investeringen.


Meer weten over deze case?

Stel uw vraag aan onze expert