Een vastgoedconcept is een naar type, functie en/of ontwerp onderscheidend en inspirerend vastgoedproduct, dat inspeelt op (latente of manifeste) behoeften van doelgroepen. Herkenbaar, inspirerend, verkoop- of verhuurbaar en integraal, dat zijn de kenmerken van onze benadering voor gebiedsontwikkeling en vastgoedontwikkeling. Of het om logistieke vastgoedconcepten, kantoorformules, multifunctionele projecten, campussen of innovatievastgoed gaat.
Binnen gebiedsontwikkeling en vastgoedontwikkeling moet een goed vastgoedconcept aan een aantal voorwaarden voldoen. Locatie is bij conceptontwikkeling niet noodzakelijkerwijs het vertrekpunt, maar een goed vastgoedconcept stelt wél eisen aan de locatie, bijvoorbeeld type en kwaliteit van de omgeving. Een realistisch-ambitieuze insteek is een tweede voorwaarde. Daarbij hoort een robuuste investerings- en exploitatiebegroting, waarin rekening is gehouden met een aanloopperiode. Timing is ook een cruciale succesfactor. Dat betekent enerzijds op het juiste moment inspelen op de behoeften en anderzijds de tijd nemen voor (door)ontwikkeling van het concept. Last but not least, branding en marketing. Zonder succesvolle branding en marketing gericht op de juiste doelgroepen is de kans groot dat het vastgoedconcept een luchtkasteel blijft.
Met oog voor inzicht in trends ontwikkelt Buck Consultants International op interactieve en creatieve wijze concepten voor de (commerciële) vastgoedmarkt. De basis: gedegen kennis van de wensen van de (beoogde) doelgroepen. Logistieke locaties, nieuwe kantoorformules en innovatievastgoed (campussen, science parks, innovation districts) getuigen hiervan.
Stel uw vraag aan onze expert