Internationale bedrijfsstrategie & Productintroductie

Europa is voor tal van Amerikaanse en Aziatische bedrijven (uit bijvoorbeeld Japan, China, India) nog steeds een interessante markt: veel koopkrachtige consumenten en een groot aantal groeiende bedrijven. Maar Europa is ook gecompliceerd, zeker als de per land uiteenlopende regelgeving, vestigingsklimaten, kosten en zakenculturen in ogenschouw worden genomen. Voor bedrijven is een succesvolle Europese bedrijfsstrategie, waarin omzet, marktaandeel en efficiëntie een grote rol spelen dus van groot belang. Buck Consultants International ondersteunt bij de ontwikkeling van een succesvolle bedrijfsstrategie door middel van diverse scenario analyses voor internationalisering en advisering van nieuwe productintroducties (bijvoorbeeld in de life sciences sector).

Product markt combinatie vraagstukken

Typische vraagstukken waar bedrijven voor komen te staan bij het ontwikkelen van een internationale bedrijfsstrategie en/of het bepalen van de strategie voor nieuwe productintroducties zijn:

  • Hoe ziet de markt voor ons product er uit (bijvoorbeeld in Europa of Azië)? Marktomvang? Toekomstige ontwikkelingen? Belangrijkste concurrenten?
  • Hoe hebben soortgelijke bedrijven de markt benaderd? Welke locaties? Welke landen eerst?
  • Wat zijn de meest veelbelovende verkoopkanalen voor ons type product?
  • Met welke wet- en regelgeving moeten we rekening houden?
  • Wat zijn de beste locaties voor het vestigen van ons (regionale) hoofdkantoor? Onze nieuwe fabriek? Ons distributiecentrum?

Buck Consultants International ondersteunt Amerikaanse en Aziatische bedrijven die willen groeien in Europa en Europese en Amerikaanse bedrijven die Azië willen veroveren. BCI kan daarbij bogen op ruime ervaring in verschillende snelgroeiende industriesectoren zoals (bio)farma, high tech, medische technologie en fashion / lifestyle.

Internationale bedrijfsstrategie & BCI advies

Buck Consultants International adviseert bedrijven bij het opstellen van de internationale bedrijfsstrategie voor verschillende regio’s in de wereld (Europa, VS / Amerika’s, China, Azië, Midden-Oosten, Afrika):

  • Marktonderzoek en sectoranalyses: volumes, vraagontwikkeling, marktaandelen, prijsstelling, et cetera
  • Concurrentieanalyses
  • Onderzoek naar relevante wet- en regelgeving (reimbursement in healthcare sectoren, licenties, audits, et cetera)
  • Ontwikkeling van internationalisering strategieën en roadmaps:
    • Welke producten en diensten te verkopen in welke landen?
    • Welke verkoopkanalen te gebruiken (direct of indirect)?
    • Wel of niet eigen kantoren, fabrieken, distributiecentra gaan opzetten?
    • Welke activiteiten zelf ontwikkelen en welke uitbesteden?

Meer weten over Internationale bedrijfsstrategie & Productintroductie?

Stel uw vraag aan onze expert

  • Ariad Pharmaceuticals - Ontwikkeling van het plan voor de internationalisering en productintroductie in Europa
  • Conceptus - Ontwikkeling van het plan voor de internationalisering en productintroductie in Europa
  • Insmed - Ontwikkeling van het plan voor de internationalisering en productintroductie in Europa en Azië
  • Sage Products - Ontwikkeling van het plan voor de internationalisering en productintroductie in Europa
  • Synageva - Ontwikkeling van het plan voor de internationalisering en productintroductie in Europa

Cases